داشتن یک فرزند زندگی شما را از بسیاری جهات تغییر می‌دهد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، می‌تواند انرژی شما را برای مراقبت از نوازد، تامین کرده و همچنین درون مورد کاهش وزن درون دوران شیردهی به شما کمک کند. درون دوران شیردهی به احتمال زیاد مادر خسته می‌شود و کمبود انرژی خواهد داشت، اما پیدا کردن یک رژیم غذایی سالم برای مادر و فرزند، موادمغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. به خصوص اگر مادر درون حال تغذیه نوزاد خود از شیر خودش می‌باشد و دچار کاهش وزن شدیدی شده هست و باید این کاهش وزن جبران شود.  


همچنین بخوانید: غذاهای مناسب برای تقویت و افزایش شیر مادر درون دوران شیردهی


داشتن یک رژیم غذایی مناسب سبب می‌شود زمانی که، مادر غذایی را دوست ندارد از غذاهای دیگر نرم افزار غذایی، دسترس کند تا مواد مغذی انرژی بدن مادر تامین شود و دچار کاهش وزن درون دوران شیردهی نشود. 

چه موادغذایی کاهش وزن درون دوران شیردهی را جبران می‌کند؟

اسموتی میوه ای

اسموتی میوه ای (اسموتی یک نوشیدنی ترکیبی و گاهی شیرین هست که از مخلوط میوه‌های جديد یا یخ‌زده به اضافه شکر، عسل، شکلات، بادام‌زمینی، ماست و یا یخ خرد شده تهیه می‌شود) را می توان با دقت به مواد مورد علاقه خود تهیه نمود و درون مواقعی که به نوزاد خود شیر می‌دهید، میل شود.

میوه‌ها دارای مواد مغذی هستند و انرژی مادر را برای مراقبت و شیر دادن به کودک فراهم می‌کند. میوه‌های جديد یا یخ زده را گزينش کنید و اين‌ها را درون مخلوط کن با ماست ساده و ۱۰۰ درصد آب میوه ترکیب کنید. مواد تشکیل دهنده این اسموتی پوره نیز می‌باشد و به عنوان یک میان وعده‌ی کامل عمل می‌کند.

 

کاهش وزن درون دوران شیردهی را چگونه جبران کنیم؟


دانه های غنی از آهن (غلات) درون صبحانه

دانه‌های غنی از آهن برای صبحانه بسیار مفید هست و به راحتی و فقط درون زمان زمان چند دقیقه آماده می‌شود. بهتر هست غلاتی را برای صبحانه گزينش کنید که با آهن تقویت شده باشد. بدن مادران درون هنگام زایمان مقدار زیادی خون از دست می‌دهد. این بدین معنی هست که بدن مادر آهن کمتری دارد و بهتر هست با مواد مغذی جبران گردد تا انرژی و استقامت مادر باز گردد. بهتر هست یک کاسه از غلات را درون روز، درون نرم افزار غذایی خود قرار دهید تا آهن مورد نیاز بدن مادر تامین گردد.

آجیل ها

آجیل یک غذای بسیار راحت هست که تنها با یک مشت از اين، می‌توانید به راحتی یک غذای کامل دریافت کنید. خوردن آجیل بدن مادر را بعد از بارداری، از پروتئین تامین می‌کند که برای حفظ و نگهداری انرژی و مراقبت از نوزاد نیاز هست. پروتئین انرژی و استقامت شما را درون طول روز تامین می‌کند. مقداری گردو یا بادام زمینی را به عنوان یک میان وعده درون رژیم غذایی خود قرار دهید یا می‌توانید این مواد را درون انواع سالاد قرار دهید. گردو می‌تواند درون برخی از غذا‌ها به همراه گیاهان و روغن زیتون همراه شود تا یک غذای سالم و پر انرژی برای شما باشد.

سوپ

سوپ یک غذای کامل هست که می‌تواند با دسترس از انواع مواد مغذی تهیه شود. سوپ سبزیجات، بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و همچنین فیبر دارد و برای کمک به سیستم گوارش مادر بسیار مفید خواهد بود. لوبیا یکی دیگر از مواد غذایی هست که حاوی فیبر فراوانی هست و درون مقابل طعم سوپ را افزایش می‌دهد.

سیر، پیاز و برخی از گیاهان می‌تواند عطر و طعم غذا را بهتر کند. از مرغ یا سبزیجاتی که درای سدیم کمتری هستند، شروع کنید و سپس غذا‌های مورد علاقه‌ی خود را اضافه کنید. هنگامی که نوزاد شما خواب هست می‌توانید سوپ را به راحتی و به سرعت آماده کنید و اين را بخورید. بعد از گذشت چندین ساعت انرژی مورد نیاز بدن شما تامین می‌گردد.

برگرفته از: livestrong

گروه مادر و کودک گلچین سانگ 

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما